Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) poskytuje poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům. K hlavním cílům ŠPP patří iniciace aktivit vedoucích k vylepšení sociálního klimatu školy - posílení pozitivních vztahů mezi všemi subjekty školy, rozšíření oblastí primární prevence a zkvalitnění péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
- pracovat se všemi subjekty školy a vytvořit tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti a sociálně nežádoucích jevů
- sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich vytváření a realizaci
- zavést do školství novou koncepci kariérového poradenství
- připravit podmínky a rozšířit možnosti integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
- vybudovat příznivé sociální klima pro integraci kulturních odlišností a přijímání sociálních odlišností na škole
- posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování
- prohloubit včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
- poskytovat metodickou podporu učitelům při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických aspektů vzdělávání do školních vzdělávacích programů
- prohloubit a zlepšit spolupráci a komunikaci mezi školou a rodiči
- integrovat poradenské služby poskytované školou se službami školských poradenských zařízení (zejm. pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra, střediska výchovné péče) a s úřady práce
- prevence sociálně patologických jevů
- úvodní poradenská konzultace dítěti, které pracovníka ŠPP samo vyhledá
- spolupráce s učiteli při vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných, screeningová šetření studijního oslabení, specifických poruch učení
- evidenci zpráv z pedagogicko - psychologických a jiných vyšetření
- práce s třídním kolektivem (diagnostika vztahů-třídní klima, školní klima, rozvoj spolupráce a komunikace, posílení pozitivních vztahů, rozvíjení osobnosti a sociálních dovedností)
- anonymní anketní šetření a průzkumy ve škole (výskyt sociálně patologických jevů, vztah žáků k vyučovacím předmětům aj.), konzultování zjištěných údajů s vedením školy, výchovným poradcem, školním metodikem prevence, třídním učitelem, při důsledném zachovávání anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření účastnili
- opatření k maximálnímu využití potenciálu žáků
Činnost ŠPP zajišťuje výchovný poradce, školní metodik prevence, školní speciální pedagog. Dále se na poradenských službách školy významně podílí třídní učitelé.
Veškerá dokumentace pracovníků ŠPP o svých činnostech je vedena v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů a je archivována. Přístup k dokumentaci o dítěti mají pouze rodiče (popř. děti). Minimální preventivní program a plán poskytování poradenských služeb je rodičům přístupný k nahlédnutí.
Personální zabezpečení činností ŠPP:
Ředitelka školy |
Mgr. Sylvie Foltýnová |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
702 054 797 |
Metodik prevence |
Mgr. Veronika Stávková |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
724 934 198 |
Výchovný poradce |
Mgr. Sylvie Foltýnová |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
702 054 797 |
Speciální pedagog |
Mgr. Jitka Hájková |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
603 763 786 |
Konzultační hodiny ŠPP:
- po předchozí dohodě
- konzultace jsou domlouvány prostřednictvím e-mailů nebo telefonicky (jsou uvedeny na webových stránkách školy)
Místnost: ředitelna nebo učebna dle obsazenosti
Konzultace s ostatními pedagogickými pracovníky jsou možné prostřednictvím školního e-mailu, telefonicky nebo osobně.